10 Aralık 2014 Çarşamba

Anı Çerçevesi Yapımı


Artık anı çerçevesiz doğum günü yok gibi neredeyse. Elbette bunu da kendim yaparım diyenlere en ucuz maliyetle nasıl usta işi bir çerçeve hazırlanır biraz bahsetmek isterim.


Bu gördüğünüz beyaz şey benim uzun uğraşlar sonucu keşfettiğim bir şey.  Kartonmu, köpükmü  hangi malzemeyi kullanacağımı bilmediğim için bir hayli zorlandım.  Karton ince ve sert olacaktı, köpük ise keserken ya da kullanırken kırılabilir ve uzun ömürlü olmazdı.  İnternette uzun uzun araştırdıktan sonra baktım çözüm yok karton almak için kırtasiyeye gittim.


Kırtasiyede derdimi anlatınca sorun da giderildi. Sizin anlayacağınız üç gün boşa uğraştım.Neyse bu şeyin ismi modelleme köpüğü (maket kartonu) ya da ona benzer bir şeydi. Altı üstü beyaz karton,  arasında köpük var. İkisi bir arada yani.:)

Bu kartonun boyu standart benim istediğim büyüklükte.  Sadece ortasını çıkartıp çerçeve şekli verdim. 

Ortasından çıkan kısmı atmadım. Karşılama panosunda kullandım. 


Her yerde kolaylıkla bulunan yapışkanlı kâğıtla arkasını önünü güzelce kapladım. 

Kalın ve kuşe kartonlardan parçalar kesip çerçevenin kenarlarını süsledim.



Konseptimize uygun fotoğrafları yine aynı kartonlara çıktı aldım. Bu fotoğrafları birebir boyutunda çıktı alabilirsiniz. 


Fotoğrafları biraz daha sert durmaları için plastik dosya kapağına yapıştırdım. 



Bayrak çıktısını da aynı şekilde sert plastikten dosya kapağına yapıştırdım.Bayrağın çıktısını alıp kullanabilmeniz için buraya numara yazılmış yazılmamış halini de ekliyorum.

Yazıları da kartona çıktı aldım. Hazırladığım parçaları ve yazıları yerine yapıştırınca Ustalara taş çıkartan çerçevemiz hazır.


Aygün ailesinden musmutlu bir fotoğraf karesi.

11 yorum:

  1. çok güzel olmuş bende kartondan yapmıştımsağa sola yalpanalıp durdu bunu öğrendiğim iyi olduu emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Siz nerde oturuyorsun uz?biz hiç bir kırtasiye de bulamadık .istanbulda bile birçok kırtasiye ye sorduk fakat kimse bilmiyor

    YanıtlaSil
  3. Siz nerde oturuyorsun uz?biz hiçbir kırtasiye de bulamadık ürünü. Istanbulda bile birçok kırtasiye ye sorduk fakat kimse bilmiyor

    YanıtlaSil
  4. Dogukan Akgün ben sıradan bir Kırtasiyeden tesadüfen buldum. Farklı isimlerle satılan bir malzeme olabilir. Bu nedenle internetten biraz araştırdım. Sizin için referans olabilecek bir online satış sitesi buldum. Bu siteden alabileceğiniz gibi sorduğunuz yerlere bu siteyi gösterebilirsiniz. http://www.hobbytime.com.tr/KOPUKLU-MAKET-KARTONU-500X700X5-MM-BEYAZ,PR-169684.html
    yardımcı olabildim umarım.

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık harika olmuş:):)takipteyim sizi:):):)ben de beklerimmm
    http://hobidelisii.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler küçük kaşif, ben de sizi takipteyim. sevgilerle.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba. Ben de bayıldım. Geçen sene kartondan yapıp, keçeyle kaplamıştım. 50X70 ebatında yapmıştım küçük gelmiştim. Bu sene 70X100 yapayım diyorum. Maket kartonlarını araştırdım farklı inceliklerde var. 3mm yeterli olur mu, yoksa ince mi kaçar, 5mmlik ya da daha fazla olanlarından mı almak gerekir? Görme şansım bulunduğum yerde yok internetten sipariş verecem o yzden soruyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,3mm yeterli olsa da daha dayanıklı olması açısından ne kadar kalın olursa o kadar uzun ömürlü okur. En azından partinin sonunu görür😊

      Sil
  8. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Bey çıktıları nasıl aldığımı daha önce yazmıştım. Aşağıdaki linke tıklayarak yorumlardan da okuyabilirsiniz. ilginiz için teşekkür ederim. http://bartununannesi.blogspot.com.tr/2014/12/bartunun-arabalar-cars-konseptli-ikinci.html?showComment=1431090520709&m=1#c7457612888522448339

      Sil