7 Aralık 2014 Pazar

2 yaş kurabiyemiz



Şükür kavuşturana, ancak gelebildim. Doğum günümüz yaklaştı neredeyse ben eskisinin postlarını yazamadım. Lafı dolandırmadan hemen çok beğeni toplayan ve tarifi istenilen kurabiyemin yapımını anlatayım.

Malzemeler
1 adet yumurta (Büyük boy) (Oda sıcaklığında)
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
3,5 su bardağı un
1su bardağı mısır nişastası
200 gr. yumuşak tereyağı  (Oda sıcaklığında)

Yumurta ile pudra şekerini yoğuruyoruz, tereyağını ekleyip tekrar 3-4 dk. yoğuruyoruz, nişastayı ilave edip 1 dk. daha yoğuruyoruz, vanilya vie kıvamına gelene kadar un koyuyoruz. Elimize yapışmayan kıvamda bir hamur olmalı. Buzdolabı poşetine koyup en az 1 saat buzdolabında dinlendiriyoruz.

Margarin kullanılırsa kurabiyelerin şekil değiştirmesine neden olur.

Bezeleri açarken yapışmaması için nişasta serpebilirsiniz ya da benim yaptığım gibi yağlı kâğıdın arasına koyup açabilirsiniz. Kurabiyenin kalınlığı en az 1 cm. olacak şekilde açmalıyız, piştiği zaman aşağıda gördüğünüz kalınlıkta olacaklar.



Kalıpla hamur kesilir, yağlı kâğıt serilmiş tepside üzerine beyaz kalacak şekilde pişirilir (170 derecelik ısıtılmış fırında yaklaşık 15-20 dakika), isteğimiz hamurun pembeleşmemesi. Fırından çıkınca pişmemiş gibi görünebilir, bu sizi korkutmasın soğuyunca gayet güzel olacaklar.





Kurabiyelerimizi ızgara üzerinde soğutuyoruz, eğer kürdan, çöp şiş vb. takacaksanız hemen burada kurabiyeler sıcakken takıp soğumaya bırakıyoruz.

Soğuduktan sonra süslemeye geçiyoruz. Ben hazır şeker hamuru kullandım, dilerseniz kendiniz de yapabilirsiniz. Şeker hamurlarını da yağlı kağıdın arasında plastik merdane ile açıyoruz, böylece nişasta serpmeye gerek kalmıyor, nişasta ile hamurun rengi bozuluyor.


(Bu arada yuvarlak kurabiye figürlerini netten buldum)

"Sade bir hamur istenmiyorsa toz haldeki kakao, zencefil, badem vb. kullanılabilir. Ancak örneğin; 30 gram kakao koyarsak muhakkak undan azaltma yapılmalıdıır. Çünkü daha fazla ilave edilen kuru malzeme, kurabiye hamurunu çok daha fazla sertleştirecektir. Bu da hamuru açarken sorunlar yaratacaktır."

Kurabiyelere fırça ile su sürüyoruz ve renkli hamurumuzu üzerine yapıştırıyoruz.Sonra arzu ettiğimiz şekilde tasarımı tamamlayıp dilerseniz poşetleyebilir ya da farklı sunumlar hazırlayabilirsiniz.


Ben bu yıl çubuklu olan kurabiyelerimi süslediğim saksılara koydum, diğerlerini ise tabağa yerleştirdim. 1 yaş kurabiye sunumumuza da göz atabilirsiniz.





1 yorum:

  1. Yeni keşfettim blogunuzu. Güzel paylaşımlar için teşekkürler. Bana da beklerim :) http://neselisusevim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil